Domov › Diskusné Fóra › CQ HAM fórum › Krátke vlny › stavba anteny 80m-6m › Odpoveď na: stavba anteny 80m-6m
Nedalo mi to a tuto antenu som prerobil a vyskusal z auta za jazdy na 7 a 3,5 Mega. Teleskop som nahradil dvoma antikorovymi zvaracimi dratmi spojenymi vykuchanymi spojkami z cokoladiek aby sa antena dala doladit. Celkova dlzka prutu 160cm pre 3,760 (original teleskop ma max. 150cm). Pre funkcnost na spodnych pasmach je potrebne bezpodmienecne galvanicke prepojenie karoserie s opletenim koaxu, nestaci magnet a kapacita voci karoserii (namerana 550pF), inak sa flakala na 7MHz vf vsade a radio ostavalo zaklucovane… Na 7MHz bol sice signal silnejsi, ale pre hradbu stanic sa obojstranne spojenie z cesty cez Certovicu do Bratislavy uplne nepodarilo. Na 3,5 to ako tak slo, podaril sa pokec s NR, ZA, BA, moravou, ale bolo treba 50W… Reporty 44 az 58, pricom stanice sa navzajom poculi 59+. Testy medzi 15-16 UTC 27.3, zamerne z dolin pred a za Certovicou, kde je prevadzka na VKV na dlhsie vzdialenosti takmer nemozna. Aj na rovinke na dialnici okolo Hybe boli signaly priblizne rovnake. Takze „zisk“ tohoto riesenia je horsi ako -18dBd na 3,5MHz a to aj na prijem, kedy najsilnejsia stanica bola 58… Sirka pasma pre PSV 1:2 cca 35kHz.
Takze tuto antenu prevadzkovat pre TX s FT817 jedine CW, PSK… Na SSB je to velmi zlozite a musia byt velmi dobre podmienky, pripadne pouzivat len horne pasma, ak chodia… Na posluch ako velmi nudzove riesenie pre velmi silne signaly moze vyhoviet. Ale magloop urobi vyrazne lepsiu sluzbu a sirka pasma je takmer porovnatelna.