Po dohode s technickým vedúcim Jardom, OK1DUO, som si zobral na starosť 10m pásmo. Vybral som si ho preto, že doma pracujem výhradne na 10m a navyše sa dá v noci aj vyspať.
Keďže chceli chalani súťažiť aj od nás z klubu, musel si každý účastník zabezpečiť všetko potrebné vybavenie sám.

Dlho sa mi nedarilo od nikoho nič zohnať. Už som začínal uvažovať nad tým, že si nechám postaviť 6-el. OWU, no až mesiac pred odchodom ma napadlo spýtať sa Milana, OK1IMU. Dohodol som sa s ním na zapožičaní 5-el. yagi. Teraz už len nájsť niekoho, kto by mi požičal rotátor a stožiar.
Začal som obvolávať všetkých možných predajcov, no u nikoho som nemal stopercentnú istotu. Od Milana, OK1DJG z firmy ALLAMAT, ktorý mal ísť s nami, som mal sľúbené zapožičanie rotátora, ale ten ešte nebol na sklade. Chcel som sa poistiť, ale, žiaľ, nikoho iného som nenašiel.
Dva týždne pred odchodom som sa dozvedel, že by som si mohol požičať stožiar u nás z klubu. To mi poriadne odľahčilo situáciu. Vďaka svojmu pracovnému vyťaženiu som nemal čas na kontrolu zariadenia, takže som začal kontrolovať anténu a počítač až týždeň pred odchodom. Bohužiaľ, zistil som, že PC nie je vôbec stabilný a z nepochopiteľných dôvodov sa sám vypína.
Zistil som tiež informácie o obmedzeniach na rozmery pri preprave, a tak som začal zháňať NOTEBOOK. Musím poďakovať Liborovi, OK1ALX, že bol ochotný požičať mi svoj NOTEBOOK 486. Teraz už zostávalo len zohnať rotátor.

Tri dni pred odchodom som sa dozvedel, že rotátor v republike určite nebude, takže som bol donútený spočítať všetky svoje úspory a tri dni pred odchodom som si musel rotátor kúpiť sám. Tým som mal prípravy na odchod prakticky hotové. Zároveň som si stihol zaplatiť poistenie, vymeniť peniaze a tešil som sa, kedy konečne vyrazíme na cestu.
V sobotu ráno 22. marca po mňa prišiel už takmer naložený Petr, OK1PAT, a spolu sme naložili moje veci. S takmer plným autom sme sa vydali po Dana, OK1HRA, a potom sme smerovali do Holíc, odkiaľ sme mali vyrážať.
Po ceste sme sa ešte zastavili u Vaška, OK1VD, pre jeho anténny analyzátor, ktorý si zabudol doma. V Holiciach sme všetko preložili a po výdatnom obede v miestnej reštaurácii sme sa vydali na cestu.
Rozhodli sme sa ísť radšej dvomi autami s prívesným vozíkom. Na cestu sme vyrazili v zložení:
Světa, OK1VEY, Rosťa, OK1DXF, Vašek, OK1VD, Dan, OK1HRA, ja – Ruda, OK1TNM, Jarda, OK1DUO, Lenka, OK1TUO a Petr, OK1PAT,
smer Chorvátsko.

Prechod cez hranice, aj napriek vypuknutiu vojny v Iraku, prebehol bez problémov, a tak sme v nedeľu skoro ráno dorazili do Zadaru k trajektu. Tam už na nás čakali Srečko, 9A3EO, a Marijan, 9A6PAC, a spolu s nami sme sa nalodili a vyplávali smerom k Dugi Otoku.
Po vylodení sme sa išli ubytovať do mestečka Zaglav, kde sme už mali vopred zabezpečené ubytovanie. Nebolo to však ideálne miesto na vysielanie, a preto sme spolu s našimi chorvátskymi priateľmi začali hľadať lepšiu lokalitu.
Zobrali nás na jeden z majákov na ostrove. Tu sme sa však dozvedeli, že ubytovanie je príliš drahé. Miesto na vysielanie bolo síce optimálne, no aj tak sme to nevzdali. Poprosili sme našich priateľov, či by sa im nepodarilo osloviť niekoho z námorníctva, ktorému maják patril, aby nám vyšli v ústrety.
Po sklamaní sme sa znovu vydali hľadať iné miesto.
Počas putovania po ostrove sa nám podarilo úplnou náhodou stretnúť krajanku z Ostravy, ktorá sa pred dvadsiatimi rokmi vydala na ostrov a usadila sa tu. Ich dom stál na kopci a ponúkal dobrý výhľad na okolie. Miesta na postavenie antén tu bolo dostatok.
Na druhý deň sme sa sem presťahovali a okamžite sme začali s prípravami na vysielanie. Začali sme upratovaním miestnosti pre operátorov a skončili stavbou antén.
Pri každej stavbe antény nám ochotne pomáhal Vašek, OK1VD. Keďže sa nám prvý deň nedarilo moju anténu správne vyladiť, pokračovali sme aj druhý deň, a to s ešte väčším odhodlaním.
Po večernom modelovaní antény sa nám ju konečne podarilo nastaviť a do večera som mal vztýčenú 5-el. YAGI vo výške 9 m nad zemou.
Po postavení antény som sa snažil pomáhať ostatným, takže som už nemal čas na jej otestovanie.
V ten istý deň sme od Srečka dostali správu, že môžeme na vysielanie využiť kanceláriu správcu majáka.

Rozhodli sme sa, že na druhý deň na majáku postavíme tribander ECO, ktorý nám zapožičala firma DDAmtek, a deltalup na 40 m a 80 m.
Na tomto stanovišti súťažil Vašek pod značkou 9A/OK5DX, ostatní súťažili pod svojimi značkami na jednotlivých pásmach ako single op – single band, okrem mňa.
Keďže Vašek mal ísť na 15 m a na 10 m neboli podmienky nič moc, rozhodol som sa, že pôjdem ešte aj na 15 m. Zariadenie na toto pásmo sme mali zapožičané od Slávka, OK1TN.
Pred samotným pretekom som ešte využil dobré podmienky a trochu som testoval. Najskôr so 100 W, a potom s 5 W. Na 5 W sa mi na 28 MHz podarilo urobiť spojenie s HC8N, a neskôr dokonca v PILE-UPe aj s A45WD. To ma veľmi potešilo a povedal som si, že anténa funguje dobre.
Večer som si pripravil denník a všetko potrebné na pretek a išiel som spať.

Po raňajkách sme rýchlo zamierili za Vaškom a Jardou na maják a všetko sme tam rýchlo zbalili. Potom sme sa vrátili a spoločne sme všetko zbalili aj u nás v Sali. Podarilo sa nám všetko rýchlo zabaliť a žiadna anténa neutrpela poškodenie. Keď boli všetky veci naložené do auta, šli sme sa osviežiť kúpaním.
V utorok sme museli vstávať veľmi skoro, pretože o 6:00 nám odchádzal trajekt späť na pevninu a do prístavu bolo ešte 30 km. Pri odchode sa ukázalo, že jedno auto má slabú batériu. To nás stálo nemálo nervov, keď sa auto nedalo ani naštartovať ani roztlačiť. Nakoniec sa všetko podarilo a trajekt sme stihli. Počas cesty späť sme na trajekte urobili ešte niekoľko fotiek. Podarilo sa mi dokonca dostať na kapitánsky mostík a ku kormidlu. Po vylodení sme pokračovali späť domov rovnakou cestou, akou sme prišli do Chorvátska. V Holiciach sme vybalili, preložili veci a rozbehli sa domov.
|
|
Na záver by som chcel poďakovať Svetovi OK1VEY za výborné vedenie celej akcie a tlmočnícku činnosť. Jardovi OK1DUO za kvalitnú technickú prípravu a zorganizovanie akcie. Vaškovi OK1VD za pomoc a trpezlivosť pri stavbe antén. Lence OK1TUO za vedenie kuchyne. Srečkovi 9A3EO a Marijánovi 9A6PAC za sprostredkovanie vysielania z majáku. Rodine Gorana Jagića za umožnenie výstavby na ich pozemku. Ďakujem za poskytnutie fotografií OK1DXF, OK1DUA a OK1HRA.

Ďakujem všetkým za spojenia a teším sa na stretnutie pri niektorom ďalšom závode ako OL5T alebo OK1TNM