Close Menu
    nedeľa, 27 júla
    European Hamradio portal
    Nová téma do fóra Pridať inzerát
    • LF+HF
    • VHF+SHF
    • Technika
    • Hambazár
    • Contesting
    • Ham informácie
    • Software
    • Digitálne módy
    • DXbulletin
    • QRP
    • Recenzie
    European Hamradio portal
    Home»Diskusné Fóra»Ron

    Ron

    • Profil
    • Vytvorené témy
    • Reakcie
    • Zapojenia
    • Obľúbené

    Reakcie

    Zobrazujú sa 3 príspevky - 1 až 3 (z celkového počtu 3)

    Posted In: IOTA Contest 2025 – avizované stanice

    • blank
      Účastník
      Ron on 30. apríla 2021 o 17:34 · v reakcii na: Vysielanie z osobného auta #19196

      Neviem ako presne, ale ja pouzivam priechodku v podlahe, trochu neprakticku, ale funkcnu na pravej strane zadneho vnutorneho tapaciru, vedla blinkrov, su dvierka, kade sa da dostat na podlahu, kde bola gumova velka priechodka. Priechodku som nahradil ramikom z oblecenou dusou z motorkoveho koelsa.

      Ta guma funguje ako rukav, dnu nefuka, ale konektorov a kablov tam prejde vela. Je to tam na trvalo a neriesim. Stalo sa mi na starom aute, ze som mal kabel prestrceny cez okno a stoziar vedla auta, ale bol zle zakotveny, zacal padat, nastastie mimo auto a rozbil mi okno.  Presnejsie vytrhol. Zle sa zhanalo, bol to americky ford Aerostar.

      Uz ale od roku 2008, som aerostar nahradil tranzitom, ktory sice nieje tak komfortny, ale je lepsie opravitelny z domacich lacno dostupnych suciastok.

      https://om4kk.rajce.idnes.cz/Drozdovo_2010_OM4KK/296126587

      https://om4kk.rajce.idnes.cz/Drozdovo_2010_OM4KK/296126566

      Nakolko som bol zvyknuty na to nezavisle kurenie, mam ho aj v tranzite, je to v chladnom pocasi nedocenena vec. Ja by som si tam kludne zamontoval aj kachle, ale neviem ci by mi to preslo cez STK.

      Vyuzival som to auto, ako daily car, az do 2014, od tej doby sluzi uz skor ako expedicne vozidlo. Ma svoje muchy, ale ako maly „radiovoz“ sa osvedcil. Velmi som tuzil po ford tranzit country, ale je to nemozne zohnat v EU, za rozumne peniaze. https://cs.wikipedia.org/wiki/Ford_Transit#/media/Soubor:Ford_Transit_County_4x4.jpg  Vatsinou ak sa objavi, je to stara zhnita mrsina.

      Dnes lacna a stale dobra alternativa, stale rebrinovy ram, benzinove kvalitme motory, je to iste auto, ako tranzit 4×4, ale modernejsie, asi snad lepsie. Nemozem posudit, nevlastnim ho, ale tuzim po nom.

      https://czechmag.cz/gaz-sobol-100-offroad-dodavka/

      Osobne male auto na podobne aktivity nepouzivam, vatsinou sa aj tak don musim davat obuvakom, som rad, ked z neho vystupim, nieto v nom este sediet na portable.

      Nemam rad ani vseliake SUV a crossovery, pretoze ich vnutorny priestor, je na houby strasne maly, okrem ineho v podstate do terenu tie vozidla niesu urcene.

      Vybornou volbou, pred mnohymi rokmi, boli vyradovane meracie vozidla VW caravela syncro, ktore boli hojne predavane za naozaj ludove ceny na mobile.de,  mali na streche sklopny hlinikovy stoziar, plus interier komplet zariadeny ako pracovisko meracej sluzby, zabudovanu elektrocentralu, baterie, kurenie atd. Problem bol, ze boli typovane ako 2 miestne, vatsinou vzdy 5valec benzin.

      Rovnako aj u nas sa vyradovali sanitky, malo zname toyota hyace 4×4, alebo hyundai H1 4×4, ktore najma v oblasti Prievidze, Handlovej, ked dosluzili, vyskytovali sa najprv na drazbach, alebo neskor na bazaroch. Pri vhodnej udrzbe, su to nezmary, vhodne aj na denne jazdenie.

       

       

       

       

      blank
      Účastník
      Ron on 25. apríla 2021 o 14:18 · v reakcii na: Vysielanie z osobného auta #19173

      Osvedcila sa mi dodavka, typu mikrobus, ford T100 karoseria.

      Bud vyhodit strednu radu sedadiel, alebo zadnu radu. Do vnutra stolik, ale sedadlo je po sedeni unavne.

      este lepsie je vyhodit obe zadne rady sedadiel a dat si tam pohodlnu stolicku typu kreslo.

      Vyborne auto, na podobne aktivity, bol fiat multipla prvej generacie.

      Lacnejsie poistenie, lacnejsia prevadzka.

      Inak ako malo vzuzivane auto, je lepsie mat benzin, ako diesel, je to menej narocne na dlhe doby odstavky.

      Dalsia dobram vec je, mat kurenie nezavisle, kedysi stalo skoro cenu dvoch aut, typu Ford T100, alebo tri multiply, lenze dnes sa da zohnat vsetko z ciny za babku, az do juna tohoto roka, nez bude clo a DPH.

      Kurenie doporucujem teplovzdusne, nie telovodne, lebo to teplovzdusne, menej zere bateriu.

      Je tiez dobre, mat v aute osadene 2 baterie, jednu motorovu a jednu palubnu, pre kurenie a osvetlenie, pripadne pri pouziti EC, mat aj nabijac, pripojeny na dokrmenie baterii.

      https://www.aliexpress.com/item/32917565149.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.3f9650b3hH21cz&algo_pvid=d67acb24-f047-49be-923f-92bee56c2412&algo_expid=d67acb24-f047-49be-923f-92bee56c2412-0&btsid=0bb0623116193529792351436e81af&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

      Vrele odporucam, kupit aj riadiacu jednotku, pre nastavenie teploty, vykonu. spotreba je potom okolo 1,5 deci na hodinu, pri cca 50% vykone toho kurenia.

      Na maly bus, staci 2kW, na vatsiu dodavku, radsej 4-5kW

       

      blank
      Účastník
      Ron on 4. marca 2021 o 23:55 · v reakcii na: Anténa W5QJR #18957

      Antena funguje, je to ale optimalne len jednopasmova antena, ktorej sucastou je koaxial, ktory sluzi ako transformator impedancie.

      Urcenie tejto anteny, je sloper, alebo sikmy paprsok zo stoziara.

      Nevyhodou je, ze ak sa pouzije natiahnuta pri dome, alebo popri stene vatsieho domu, vyzaruje tato antena do domu a rovnako sa do nej dostava aj rusenie. Naladit tu antenu nieje velky problem, ale je velmi uzkopasmova, mimo rozsah naladenia, sa javi problematicky aj samotny transformacny clen z koaxialneho kabla, zacne sa objavovat prilis vysoke napatie, ktore moze poskodit dielektrikum koaxialu.

      Antena nema galvanicky prepojeny ziaric na opletenie, ak je velka uroven rusenia popri tejto antene, dostane sa toto rusenie aj mimo pasmo, do zariadenia.

      Daleko lepsie, ale komplikovanejsie, su anteny ako napriklad dnes velmi preferovane end fed, alebo jej starsie verzie tzv. City windom.

      Tam je sice nutna ina transformacia impedancie, antena je podstatne dlhsia, ale nieje nejak zavisla na protivahe.

      blank

      blank

      Je toho spusta na inspiraciu.

      W5QJR antena, je povodne naozaj urcena pre instalaciu na stoziar, nieje vhodna na bytovy dom.

      V praxi ale asi bude lepsia, ako ziadna antena.

    Zobrazujú sa 3 príspevky - 1 až 3 (z celkového počtu 3)
    CQ.sk

    Ďakujeme Vám za návštevu na tomto portále určenom pre všetkých rádioamatérov z OM a OK.

    Prinášame Vám tu aktuálne informácie z rádioamatérskeho sveta, nechceme však byť iba úzko zameraní na jednu oblasť, preto na týchto stránkach prakticky denne pribudnú nové články z každého okruhu, ktorý sa nás HAM-ov týka.

    Poprosili by sme všetkých, ktorí môžu prispieť svojimi článkami, nápadmi, podnetmi, aby sa aktívne zapojili do budovania tohto portálu. Nie je to portál tých, čo ho vytvorili, ale pre Vás všetkých.

    V prípade akýchkoľvek otázok kontaktujte administrátora na adrese: admin@cq.sk. Ďakujeme a tešíme sa na stretnutie na pásme! 73 de OM0RX ES OM0AAO.

    Najnovšie odpovede
    • Meshtastic (LoRa) na Slovensku
    • Meshtastic (LoRa) na Slovensku
    • Meshtastic (LoRa) na Slovensku
    • Meshtastic (LoRa) na Slovensku
    • Meshtastic (LoRa) na Slovensku
    Nedávne témy
    • Osciloskop Tektronix 469
    • Predám Profí PSV do 3kW
    • Mobilné antény 2, 3, 4 pásma (28, 50, 144 a 433)
    • Predám FT847 + analogový zdroj 30A + KVPA ACOM 1100 + koax.kabely
    • Program VIRGO pro MS
    Rádioamatérsky portál CQ.sk
    • LF+HF
    • VHF+SHF
    • Technika
    • Hambazár
    • Contesting
    • Ham informácie
    • Software
    • Digitálne módy
    • DXbulletin
    • QRP
    • Recenzie
    • Rádioamatérske frekvencie – ako počúvať?
    • Rádioamatérske portály a stránky národných rádioamatérskych organizácií
    • Výrobcovia a predajcovia rádioamatérskej techniky
    • Zásady používania súborov cookie (EÚ)
    RSS Contesty
    • MARAC US Counties QSO Party
      0000Z, Jul 26 to 2400Z, Jul 27
    • FRAPR 10M Contest
      0000Z, Jul 26 to 2359Z, Jul 27
    • RSGB IOTA Contest
      1200Z, Jul 26 to 1200Z, Jul 27
    • ARAM 50 MHz Contest
      1200Z, Jul 26 to 1200Z, Jul 27
    • Alabama QSO Party
      1500Z, Jul 26 to 0300Z, Jul 27
    • ARS Flight of the Bumblebees
      1700Z-2100Z, Jul 27
    • K1USN Slow Speed Test
      0000Z-0100Z, Jul 28
    • ICWC Medium Speed Test
      1300Z-1400Z, Jul 28
    • OK1WC Memorial (MWC)
      1630Z-1729Z, Jul 28
    • RSGB FT4 Contest
      1900Z-2100Z, Jul 28
    Značky
    6m 160m anténa anténny tuner callbook CB contest CQ WPX Contest CQ WW Contest CW diplom DK7ZB DX Elecraft EME FT8 Icom IOTA IOTA Contest Kenwood koncový stupeň kv meteor scatter N1MM OM9OT OM Activity Contest predzosilňovač prijímač QO-100 QRP QSL remote station RTTY satelit SDR SSB SSB liga subregionál SWL TCVR vkv WSJT yaesu yagi zosilňovač
    Subdomény CQ.sk
    • OM3KWZ RK
    • OM5GT Róbert
    • OM6AS Martin
    • OM7PY Ervín
    • OM9AUI Marek
    • OM5JA Tóno
    • OK1TNM Rudo
    • OK2JKD Dalibor
    • OTC SARA – OM9OT
    • OM7KW, ex OM7AAS
    • Contestový tím OM0A

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.