Re:Doplnenie k článku

#12647 Odpoveď

om2adp
Člen

V krátkosti ešte popíšem cestu zariadenia, o ktorom píšem hore v článku, a ktoré som kúpil u firmy Aero-Smith v USA:

Zariadenie som objednal cez internetový obchod 1. októbra a zaplatil Pay-Palom.

Podľa systému Track and Trace bolo zariadenie podané na pošte v USA 2. októbra.

Na územie krajiny prijímateľa, teda na Slovensko, bola zásielka doručená 5. októbra.

Teraz nastalo dlhé ticho, ktoré som nevydržal po desiatich dňoch čakania, teda 15. októbra a telefonicky som sa na zásielku informoval na Poštovom colnom úrade v Bratislave. Po ozajstných peripetiách som sa dozvedel skladové číslo zásielky a následne som k tomuto číslu poslal e-mailom na PCÚ všetky doklady o zaplatení. Ešte v ten deň som bol pracovníkom PCÚ telefonicky kontaktovaný. V telefonáte som ho ubezpečil, že sa nejedná o stavebnicu helikoptéry (čo sa domnievali), a veľmi podrobne mu musel vysvetliť, že sa jedná o výhradne rádioamatérske zariadenie, ktoré sa nedá na nič iné použiť. Nato mi oznámil, že zásielku dostanem poštou formou dobierky, ktorá bude vo výške DPH zásielky.

Zásielka ku mne dorazila 19. októbra, bola na PCÚ otváraná a balík bol prelepený colnou páskou. Na balíku bola prilepená obálka s Rozhodnutím v colnom konaní.

Cena tovaru bola 184,45 USD = 124,77 Eur, cena poštovného bola 46,25 USD = 31,29 Eur. DPH mi bola stanovená vo výške 29,65 Eur, čo teda predstavuje 19% z celej hodnoty. DPH teda bola stanovená nie iba z ceny tovaru, ale aj z ceny poštovného, čo je podľa mňa úplne nelogické a možno aj nie v súlade so zákonom. Akú už pre mňa má pridanú hodnotu služba pošty! Zrejme si štát pomáha ako vie, možno to je iba roztopaš úradníkov PCÚ, možno sa mýlim ja. V každom prípade je treba počítať aj s touto možnosťou.

Spolu som teda zaplatil za zariadenie, kúpené v USA, sumu 185,71 Eur. Stále to je ale menej, ako už spomínaných 280 Eur v kamennom obchode v Rakúsku….

Nebyť liknavosti našich poštových a colných služieb by som povedal, výborne! Zariadenie ale 100% funguje, som spokojný.