Re:Re: MFJ

#11549 Odpoveď

Anonymous
Člen

@Pavel1 wrote:

DR OM,

Osobně můžu udělat jedno: navrhnout firmě ( a že to udělám, se spolehni ) zrušení HAM sortimentu.
Omlouvám se, že jsem vůbec zasáhl do této diskuze, asi bude pár lidí kteří jsou alespoň trochu spokojeni. Ale jak to bývá: spokojení nenadávají!
73! Pavel

Prečítal som si diskusiu na túto tému a tu je moje stanovisko:

Neviem či si kompetentný urobiť také rozhodnutie na základe nejakej diskusie .Ale najprv by si mal urobiť ekonomický rozbor a potom vôbec niečo navrhovať po vyčerpaní všetkých možností.Predpokladám že vo väčšine prípadov sú zákazky a objednaný tovar dodané včas a teda nikto tu nenadáva ale poukazuje na svoje skúsenosti.Určite to nerobí dobrú reklamu ak je negatívna ale tak to v živote býva a i z negatívnej reklamy je protrebné sa poučiť. Zákazník je posledný článok v reťazci uzatvoreného obchodu a zvlášť keď zaplatený objednaný tovar súrne potrebuje a Tebe sa nepáči že niekto môže byť aj nespokojný.Chceš od hamov diskusiu čo s tým, ale keď sa Ti názor ako príklad jedného hama nepozdáva(licencia alebo výroba to je len jedna z možností ale kto hovorí že by to malo byť len pre vnútorný trh, čo tak urobiť marketing do iných krajín a konkurovať MFJ) tak hneď chceš niečo zrušiť a nehladáš pravú príčinu a vlastne ani neodpovedáš na to čo tu bolo napísané.Podľa mňa nestačí len písať dodavateľovi,ako som porozumel tak obchod je dokonca sprostredkovaný cez PA a nie priamo od výrobcu tak sa potom nečuduj že si obchodník robí čo chce.Ale skutočnosť že fi MFJ nie je schopná pokryť svetový dopyt sa mi zdá nepochopiteľná zvlášť keď ide o USA alebo je to nakoniec nejaká garážová firma?asi nie lebo odkazom na web http://www.mfjenterprises.com/index.php myslím že ide o firmu s veľkým sortimentom výrobného programu.Skúste komunikovať priamo ,vycestovať k výrobcovi ,dohodnúť výhodné platobné podmienky(asi iní majú lepšie ) atd. no proste dobrá rada nad zlato ako sa hovorí je ťažko radiť ale keď je nejaký problém mala by sa poznať prvotná príčina ostatné to už je len dôsledok a preto tak ako tu bolo napísané „Kto rýchlo dáva -dvakrát dáva“ platí v obchode všeobecne a tu skúste zamerať svoju pozornosť a hladať príčinu prečo tomu tak nie je.A preto aj v rámci reklamy ktorú zverejňujete na rádioamaterskych stránkach by ste mali aj k danej situácii prispôsobiť .T.j napísať že tovar je na objednávku s termínom dodávky do.. a že je potreba zaplatiť zálohovú platbu a zbytok po dodaní tovaru(určite je to korektnejšie a ten kto má záujem vie na čom je).Takto je to jednostranná záležitosť .Vy máte svoje peniaze a zákazník nič.Inak povedané nič Vás nemusí nútiť konať z časového hľadiska v prospech ukončenia objednávky a točiť peniaze zatiaľ inde.Netvrdím že to tak je u Vás ale i to je možné a v obchode sa to robí. .Dokonca ani občiansky zákoník(v ČR je to inak?) nehovorí o 100% zálohovej platbe i keď zálohovú platbu pripúšťa ale len citovaním u zmlúv o dielo a preto 100% -né zálohy sú neobvyklý spôsob úhrady ceny kedy je takýto postup v rozpore so zákonom a teda zmluva neplatná lebo podstatne znevýhodňuje zákazníka.Taký je výklad .§ 53 Občianskeho zákonníka
(1) Spotrebiteľské zmluvy nesmú obsahovať ustano¬
venia, ktoré spôsobujú značnú nerovnováhu v právach
a povinnostiach zmluvných strán v neprospech spotre¬
biteľa (ďalej len „neprijateľná podmienka“).
JUDr. Kováč Matej