Domov › Diskusné Fóra › CQ HAM fórum › Krátke vlny › stavba anteny 80m-6m
- This topic is empty.
-
AutorPríspevky
-
Anonymný
Návštevníkkdo by vedel navinul cievky na tuto anténu okolie Trnavy
cievku by som aj navinul
Anonymný
NávštevníkHovorí Ti niečo pravopis? Vôbec som s Tvojej vety nepochopil, čo chceš… Máš vôbec povolenie?
om1aeg
Účastník (Participant)Erik, pokial si to nedokazes spravit sam, tak pri cene noveho hotoveho kompletneho vyrobku (vratane teleskopu, konektoru, zdierok, kablika, atd) 58€ (sk shop, skladom) asi vela vyhodnejsich ponuk nenajdes.
Ja som tuto „antenu“ kupil novu na burze v Tatrach za 20€, co je cena za ktoru sa mi s tym neoplatilo babrat.„Antena“ je to velmi kompromisna a na nizsich pasmach dost hlucha. „Protivaha“ pomoze, ale stale to je pod 14MHz tragedia a nad kompromis.
Maly vykon z FT817 este dalej palit v cievke tejto anteny je hlupost, ucinnost na 80m je hlboko pod 1% bez protivahy, s protivahou mozno to 1%, teda ak konecne ziskas papiere, tak vyziaris okolo 50mW. Na vyssich bandoch je to lepsie, ale stale zlomok a na 28MHz to bude cca 40%-50% s protivahou.
V praxi pri skuske s protistanicou 9km daleko pri 2,5W z FT-817 a touto „antenou“ na aute na magnete sa podarilo spojenie len na 28MHz, 21 a 3,7 negativ…Pokial chces nieco male domov k FT817 tak skor MLA (magloop). Na pocuvanie sa to da spravit z koaxu a „ladicaku“ z rozobrateho SV radia.
Na von zase prak, M12 maticu, 4 kusy 10m pradlovej silonovej snury, 15 metrov RG174, BNC konektor a vyrobit linked dipol… Bude fungovat vytiahnuty v 7-8m na stome pri dodrzani rozmerov na prijem hned, doladitelny na vysielanie (ked budes mat papiere) pomocou cvikaciek, ft-817 a psv metra (aj toho v ft817) a hlavne, bude vyrazne, vyrazne, vyrazne ucinnejsi na prijem aj vysielanie, co pri QRP zariadeni treba.
Nieco taketo:
https://cqhq.wordpress.com/2011/03/19/linked-dipole-for-portable-operations-such-as-sota/ na webe je nametov dost, ja pouzivam pre „linkovanie“ faston konektory, ini zase 2mm bananiky.PS: popracuj na svojom prejave, skontroluj si po sebe prispevky, slovosled a pravopis. Ak trpis nejakou poruchou pisania, tak beriem spat, v tom pripade si to ale daj do podpisu aj pre ostatnych.
Tono
Anonymný
NávštevníkFT 817 na prevadzku KV, potrebuje z principu dobru antenu, teda aby sa dalo uskutocnit spojenie z 5W, je to minimalne dipol na konkretne pasmo.
Cim horsia bude antena, tym vatsie problemy a sklamanie, zazije operator z takymto zariadenim.
Na VKV, UKV staci biela palica, alebo jednobandova antena, dokonca aj gumenna antena na kopci spravi nejaku radost, no na KV pasma kompromisna antena je skor na zlost, ako na spojenie.
Nie ze by sa to nedalo uskutocnit, ako spojenie, ale to si vyzaduje skusenosti a vela casu.
Niekedy sa stane „zazrak“ a podari sa spojenie na nejaku kompromisnu antenu, ale je to skor vynimka.om1aeg
Účastník (Participant)Nedalo mi to a tuto antenu som prerobil a vyskusal z auta za jazdy na 7 a 3,5 Mega. Teleskop som nahradil dvoma antikorovymi zvaracimi dratmi spojenymi vykuchanymi spojkami z cokoladiek aby sa antena dala doladit. Celkova dlzka prutu 160cm pre 3,760 (original teleskop ma max. 150cm). Pre funkcnost na spodnych pasmach je potrebne bezpodmienecne galvanicke prepojenie karoserie s opletenim koaxu, nestaci magnet a kapacita voci karoserii (namerana 550pF), inak sa flakala na 7MHz vf vsade a radio ostavalo zaklucovane… Na 7MHz bol sice signal silnejsi, ale pre hradbu stanic sa obojstranne spojenie z cesty cez Certovicu do Bratislavy uplne nepodarilo. Na 3,5 to ako tak slo, podaril sa pokec s NR, ZA, BA, moravou, ale bolo treba 50W… Reporty 44 az 58, pricom stanice sa navzajom poculi 59+. Testy medzi 15-16 UTC 27.3, zamerne z dolin pred a za Certovicou, kde je prevadzka na VKV na dlhsie vzdialenosti takmer nemozna. Aj na rovinke na dialnici okolo Hybe boli signaly priblizne rovnake. Takze „zisk“ tohoto riesenia je horsi ako -18dBd na 3,5MHz a to aj na prijem, kedy najsilnejsia stanica bola 58… Sirka pasma pre PSV 1:2 cca 35kHz.
Takze tuto antenu prevadzkovat pre TX s FT817 jedine CW, PSK… Na SSB je to velmi zlozite a musia byt velmi dobre podmienky, pripadne pouzivat len horne pasma, ak chodia… Na posluch ako velmi nudzove riesenie pre velmi silne signaly moze vyhoviet. Ale magloop urobi vyrazne lepsiu sluzbu a sirka pasma je takmer porovnatelna.
Anonymný
NávštevníkZdar Tono!
Ja som skusal litlle tarheel, na spodne pasma z roznymi ziaricmi a veru slava velka to nebola, spojenie sa mi nepodarilo naviazat ani zo stojaceho vozidla.
Na motorke to uz pri 50W citelne pali, ako VF, od 14MHz vyssie sa to da zniest.
Mag slucka z dialkovo ovladanym kondikom, je lepsie riesenie, aspon teda na auto. Na moto to nevleze.
Problem robi na moto aj to, ze som skusal za jazdy ladit na 80m pasme a vysledok bol taky, ze obcas vyplo zapalovanie, vstrekovanie, alebo cosi podobne.
Radio FT857 som definitivne odstranil z mlynceka a asi sa k experimentom nevratim.
Toto leto chcem experimentalne vyzkusat nejake spojenie z auta, ked vyjde chvilka casu a zozeniem nejaku rozumnu zahradku na ford tranzit a budem ju schopny nejako upravit na sirku strechy. (staru mi uz davno ukradli v podunajskych b. aj z torzom anteny)
Ked budem odstranovat na QTH QMD, ozvem sa na prevadzaci.
Rovnako ked budem robit experimenty z mobilu za jazdy , musim dat pozor, aby som nakoniec nemal QCY…
Tento rok musim spravit pripravu na SV9, ak sa zadari.😯 😯
-
AutorPríspevky